.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزیده ای از ویژه های روزنامه های 25شهریور

«پیدا و پنهان» اعتماد

مخالفت الهام با مصوبه مجلس

غلامحسين الهام سخنگوي دولت، وزير دادگستري، رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در عين حال عضو حقوقدان شوراي نگهبان هم هست با مصوبه مجلس درباره تغيير ساعت مخالفت کرد. الهام روز گذشته در مقاله يي که در روزنامه ايران ارگان رسمي دولت منتشر کرد اين مصوبه را باعث کاهش اعتبار بين المللي دولت دانست. الهام نوشت چه بسيار اتفاق خواهد افتاد که دولت با کارشناسي يک تصميم اجرايي اتخاذ کند و مجلس با يک مصوبه اين تصميم را وتو کند، در اين صورت اعتبار داخلي و بين المللي يک دولت براي تصميم گيري و اداره امور با مشکل جدي مواجه خواهد شد. البته الهام معلوم نکرده است از موضع کدام يک از شغل هاي رسمي خود به مخالفت با اين مصوبه پرداخته است و اينکه آيا حضور سخنگوي دولت در شوراي نگهبان هم باعث تاثيرگذاري بر موضع بي طرف او در قبال مصوبات مجلس شده است يا خير؟

احضار متکي براي انگشت نگاري سعودي ها

کميسيون امنيت ملي در نظر دارد براي رسيدگي به اقدام عربستان سعودي در انگشت نگاري از زائران ايراني و عدم موضع گيري مسوولان و مقامات وزارت خارجه، منوچهر متکي وزير امور خارجه را براي ارائه توضيح فراخواند.

دفاع اصولگرايانه از نوشابه

يک نماينده اصولگراي مجلس در همايش هم انديشي صنايع نوشابه هاي گازدار گفت؛ بحث هاي اخير درباره مضرات نوشابه مطلب تازه يي نيست و متاسفانه در حال حاضر افرادي که با صنعت نوشابه ضديت دارند، داراي قدرت شده و دولت را تحت تاثير قرار مي دهند. يحيوي با بيان اينکه دفاع از نوشابه حمله به دوغ نيست، افزود؛ حمله به دوغ باعث مي شود مشکلات جديدي براي توليدکنندگان آن به وجود آيد.

«جهت اطلاع» جمهوری اسلامی

تخریب مسجد غدیر خم در عربستان

مسجد غدير خم در عربستان به دست افراطيون وهابي تخريب شده است . اين مسجد كه وسعتي بالغ بر 50 متر مربع داشت در منطقه غدير خم در 2 دهه اخير به دست افراد خير و نيكوكار ساخته شده كه نشانگر وجود اهميت اين منطقه بود و افراد بومي و زائران در آن نماز مي خواندند. افراطيون وهابي اين مسجد را در اقدامي شبانه به ويرانه اي تبديل كردند.

 يك روزنامه انگليسي از گسترش فعاليت هاي انگليسي ها در معادن ايران خبر داد.

‌ رد پاى انگليسى‌ها در معادن طلا‌ى ايران!‌

براساس گزارش فايننشال تايمز شركت انگليسي پرشن گلد پس از كسب مجوز استخراج از معدن طلاي چاه زرد مجوز فعاليت در دو نقطه معدني مهم ديگر در ايران را بدست آورده است . اين شركت پيش از اين عمليات حفاري در معدن طلاي چاه زرد واقع در جنوب ايران را انجام داده است . اين شركت انگليسي كه در زمينه اكتشاف و استخراج مواد معدني در ايران فعاليت دارد مجوز فعاليت در يك معدن در نزديكي تهران را كسب كرده است . با كسب اين مجوزها فعاليت پرشن گلد در ايران دو برابر خواهد شد. اين گزارش ميافزايد يكي از معادن جديدي كه به اين شركت واگذار شده است دالي نام دارد كه در 200 مايلي جنوب غرب ايران واقع است . پرشن گلد اعلام كرده است تا اواخر سال جاري عمليات حفاري در اين معدن را آغاز خواهد كرد. دولت انگليس علاوه بر دخالت داشتن در اقدامات تروريستي سال گذشته اهواز در موضوع پرونده هسته اي نيز برخورد خصمانه اي با جمهوري اسلامي ايران دارد.

مانور تانک های انگلیسی در مرز ایران

تانك هاي انگليسي با پيشروي غيرمتعارف تا پشت خاكريزهاي مرزي ايران دست به يك مانور نظامي زدند . مقارن ساعت 11 و ده دقيقه جمعه تعداد 12 دستگاه تانك ارتش انگليس در منطقه شلمچه اقدام به حضور و مانور كردند . به گزارش خبرنگار عصر ايران اين تانك ها تا پشت خاكريزهاي مرزي ايران در شلمچه و در منطقه روبروي يادمان شهداي گمنام شلمچه پيشروي كردند و پس از يك حضور 20 دقيقه اي منطقه را ترك كردند . براساس همين گزارش پس از استقرار اين تانك ها تيپ سوم لشگر هفت حضرت ولي عصر(عج ) به حالت آماده باش كامل درآمدند. يك مقام مسئول سياسي در خرمشهر گفت : اين تانك ها براي مانور نظامي و آموزش به مرزبانان عراقي در منطقه حضور پيدا كرده اند . از سوي ديگر مقامات انگليس چند روز پيش اعلام كردند كه قصد استقرار 350 نيروي تفنگدار خود در مرزهاي جنوبي استان بصره عراق با استان خوزستان را دارند. حضور اين نيروها درحالي است كه تعدادي از نيروهاي نظامي آمريكا نيز به همراه سگ هاي خود در نزديكي دروازه مرزي شلمچه استقرار يافته اند.

 

روزنامه انگليسي گاردين در تحليلي ادعا كرد با توجه به روند فزاينده تنش ها بين ايران و آمريكا بر سر مسئله قاچاق تسليحاتي و ترس از هسته اي شدن ايران حمله آمريكا به ايران محتمل است . به گزارش سرويس بين الملل « فردا » و به نقل از روزنامه انگليسي گاردين تحليلگران خاورميانه اعتقاد دارند كه تمركز رو به افزايش آمريكا در مقابله با ايران از طريق جنگ غيرمستقيم خطر بروز جنگ مستقيم در چند ماه آينده را تقويت مي كند. اين روزنامه مي نويسد : « تنش در رابطه با ايران و آمريكا در چند روز اخير با سخنان بوش و مسئولان ايران و هم چنين تصميم آمريكا براي ايجاد پايگاه نظامي در 5 مايلي مرز عراق با ايران براي جلوگيري از قاچاق اسلحه از ايران به شبه نظاميان شيعه عراق به اوج خود رسيده است . » در همين حال يك سايت عربي زبان نوشت ايران با استقرار موشكهاي دوربرد برروي پايگاه هاي آمريكا در عراق آماده دفاع سريع است . اين سايت عربي افزود : آمريكايي ها تهديد ايران به اقدام متقابل را جدي مي گيرند و از آنجا كه نتوانسته اند ارزيابي دقيق از توانايي واقعي نظامي ايران داشته باشند « بسيار محتاط » عمل مي كنند; اين درحالي است كه آنها پيش از حمله به عراق توانستند در قالب بازرسي هاي سازمان ملل از بي خطر بودن ارتش عراق اطمينان حاصل كنند و با خيال آسوده سربازان خود را به اين كشور بفرستند ولي اقدام مشابه درباره ايران براي آنها در حكم « قماري با آينده مه آلوده » است زيرا بازرسي هاي جهاني كه آمريكا در نظر داشت به كل مراكز نظامي ايران تعميم دهد و در مواردي هم موفق شد با روي كار آمدن رئيس جمهور احمدي نژاد به تاسيسات هسته اي ايران محدودشد و روش آزموده شده در عراق درباره ايران متوقف ماند.

 

خبرگزاري رويترز به نقل از مقامات آمريكايي نوشت : « دولت بوش برخلاف تصميم گذشته خود قصد ندارد كل سپاه پاسداران ايران را به عنوان يك گروه تروريستي بنامد و تنها درصدد اعمال تحريم هايي عليه نيروي قدس سپاه است . مقامات ارشد آمريكايي به رويترز گفتند : « واشنگتن براي اعمال فشار بر ايران قصد دارد اقدامات يكجانبه تري از جمله اعمال تحريم عليه نيروي قدس سپاه را بكار گيرد » . با اينكه ماه گذشته رسانه هاي آمريكايي گزارش دادند : « دولت بوش درصدد تروريست ناميدن كل سپاه پاسداران است كه به واشنگتن امكان مي دهد دارايي هاي مالي اين تشكل نظامي را مسدود نمايد » يك مقام ارشد آمريكايي گفت : « درحال حاضر تروريست ناميدن كل سپاه مورد توجه نيست ... موضوع نيروي قدس است » . اقدام آمريكا عليه سپاه واكنش هاي شديدي را در داخل ايران در حمايت از سپاه سبب شد.

«زير ذره بين» همبستگی

مشكل جا و مكان اصلاح طلبان‌

وب نوشته ها:چند وقت پيش نوشتم كه يكى از مسؤولين مسجد ولى عصر كه مجمع روحانيون در آن مجلس گرفته بود، با آن كه قبلاً براى استفاده از مسجد مبلغ مورد نظر را هم گرفته بود پيغام مى داد كه براى بار بعد دنبال مسجد ديگرى باشيد. در ماه رمضان امسال مساجدى را كه بعضى اصلاح طلبان مى خواستند مثل سالهاى قبل مراسم احيا و دعا داشته باشند اجازه نداده‌اند.اين در حالى است كه علاوه بر سازمان هاى مختلف، تنها شهردارى تهران 200 محل گردهمايى در اختيار دارد و اصلا ح طلبان هم شهروند هستند و ماليات هم داده‌اند و بايد بتوانند از اين امكانات عمومى استفاده كنند.‌

ماجراى تعاونى مسكن نمايندگان

عصرايران:رياض نماينده تهران در خصوص تعاونى مسكن نمايندگان مجلس توضيحاتى ارايه كرد.به گفته وى حدود دو و نيم سال پيش قطعه زمينى به مساحت 60 هزار مترمربع توسط محسن كوهكن كارپرداز فرهنگى هيات رييسه مجلس خريدارى شد كه پيش از گرانى هاى يك سال گذشته بوده است.رياض تصريح كرد: در ابتدا از نمايندگان خواسته شد براى عضويت در اين پروژه مبلغ 11 ميليون تومان واريز كنند كه جمعى از نمايندگان اين ميزان و برخى نيز دو سهم واريز كردند.وى تشكيل تعاونى مسكن و خريد اين زمين را بى‌ارتباط با مجلس دانست و گفت: اين موضوعى كاملا شخصى است و ربطى به مجلس ندارد.‌

احراز نشدن جاسوسى موسويان ‌

عصر ايران: معاون امنيت دادسراى تهران با بيان اينكه هنوز اتهام جاسوسى موسويان براى بازپرس پرونده احراز نشده،گفت: تاكنون قرار مجرميت ياكيفرخواستى براى موسويان صادر نشده است. حسن حداد در خصوص روند رسيدگى به پرونده اتهامى موسويان، ضمن بيان اين مطلب افزود: تحقيقات در اين پرونده همچنان ادامه دارد وى تصريح كرد: اگر اتهام جاسوسى موسويان احراز شود پرونده وى جهت رسيدگى به دادگاه ارجاع مى شود و اگر اين اتهام احراز نشود براى وى قرار منع تعقيب صادر خواهد شد.‌

تحليل توهين آميز تايم از سپاه ‌

فردا:نشريه آمريكايى تايم در تازه ترين شماره خود در تحليلى با انتقاد از عملكرد اقتصادى سپاه به وضعيت مالى بسيجيان اشاره كرده و آورده است : در حاليكه سپاه در ايران يك مركز بزرگ اقتصادى است، اعضاى بسيج عمدتا به عنوان پيك موتورسيكلت در كنار بازار تهران فعاليت مى كنند و تقريبا هيچ درآمدى ندارند.تايم با ادعاى اينكه سپاه پاسداران در غرب نام بدى پيدا كرده است و متهم به همكارى با حزب الله و بى ثبات كردن اوضاع در عراق است نوشت : سپاه در ايران يك مركز بزرگ اقتصادى است و نفوذ و اعتبار و دارايى هاى زيادى در بازار تهران دارد و گفته مى شود سكان سياست در ايران را نيز به دست گرفته است.‌

تعطيلى خانه ريحانه ‌

زنان ايران:تنها مركز نگه دارى دختران خيابانى تهران تعطيل شد.چند ماه پس از انتصاب محمد على زم به معاونت اجتماعى شهرداري، وى با اين استدلال كه رسيدگى به آسيب هاى اجتماعى در حوزه وظايف شهردارى نيست و نگه دارى بچه هاى ياد شده هزينه زيادى طلب مى كنداقدام به بستن اين مراكز كرد.شنيده شده مسؤولان شهردارى در توجيه عمل خود گفته اند نگه دارى از هر دختر، ماهيانه 400 هزار تومان هزينه داشته است

«حاشيه سياست» همبستگی

مراسم بزرگداشت مروى در مسجد ارگ ‌

روز گذشته بزرگداشت ­آيت الله هادى مروى ‌در مسجد ارگ برگزار شد. مروى كه زود هنگام و در 62 سالگى دارفانى را وداع گفت از روحانيون سرشناس و انقلا‌بى خراسان و شهر مشهد بود. كسانى كه مروى را از نزديك مى شناختند به ساده زيستى او از يك سو و دلسوزى و دغدغه او براى اعتلا‌ى اسلا‌م و انقلا‌ب اسلا‌مى از سوى ديگر باور داشتند زيرا از او چهره اى متين، استوار و مصمم را ترسيم مى‌كرد. مروى كه از هوش و استعداد خارق العاده اى برخوردار بود اهل قلم نيز بود و هنر تند نويسى را با خود داشت بسيارى از كتاب هاى فلسفى خطيب مشهور ايرانى توسط مروى در پاى منبر هاى فلسفى نوشته مى شد و بعد اين نوشته ها به صورت كتاب به چاپ مى رسيد. به گزارش خبرنگار ما در پى مراسم هاى با شكوهى كه در شهر مشهد زادگاه مروى برپا شد، روز گذشته مراسم با شكوهى در مسجد ارگ برگزار شد و ياد و خاطره او گرامى داشته شد. در اين مراسم علا‌وه بر حضور سيد محمود هاشمي، ابراهيم رييسى ، درى نجف آبادي، غلا‌معلى حدادعادل، پرويز داوودى ، ناطق نورى ، تعدادى از روحانيون ، وزراء، نمايندگان مجلس هفتم، نمايندگان دوره هاى گذشته مجلس و چهره هاى سياسى و مطبوعاتى حضور داشتند. خبرنگار ما مى‌افزايد كه مراسم سومين روز در گذشت آيت الله مروى با شكوه و با استقبال فراوان روبه رو بود.

‌استاندار آذربايجان شرقى تغيير مى كند

يك منبع آگاه از تغيير قطعى استاندار آذربايجان شرقى خبر داد.‌اين منبع در گفت‌وگو با برنا گفت: حكم تغيير استاندار آذربايجان شرقى به زودى اعلام خواهد شد.به گفته وى معمار زاده استاندار فعلى آذربايجان شرقى به زودى اين سمت را به شخص جديدى واگذار خواهد كرد.‌

محاكمه بوش دور از انتظار نخواهد بود

محمد تقى رهبر، عضو اصولگراى مجلس هفتم اظهار داشت: بوش جنايت را در جهان به حد نهايت خود رسانده است و حتى مردم آمريكا هم عليه بوش تظاهرات گسترده اى برگزار كرده اند و در آينده نزديك محاكمه بوش دور از انتظار نخواهد بود. ‌ نماينده اصفهان در گفت‌وگو با برنا درباره اظهارات اخير مقام معظم رهبرى درباره محاكمه روساى آمريكا در دادگاه بين المللى گفت: ما نمايندگان مجلس سخنان گهربار مقام معظم رهبرى را مبنى بر لزوم محاكمه بوش در دادگاه جنايات جنگى تاييد مى‌كنيم.‌محمدتقى رهبر افزود: محاكمه جنايتكاران جنگى در دنيا امرى مرسوم است همچنان كه افرادى مثل صدام و ميلوسويچ در دادگاه جنايتكاران جنگى محاكمه شدند. ‌

انگليسى ها از گذشته درس بگيرند ‌

رييس كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس هفتم گفت: انگليسى ها از تجربه گذشته خود در تعرض به مرزهاى جمهورى اسلامى ايران درس بگيرند. ‌علاءالدين بروجردى در گفت‌وگو با برنا در واكنش به پيشروى تانك هاى انگليسى به پشت خاكريز هاى مرزى ايران در منطقه شلمچه گفت: تجربه ورود غير قانونى نيروهاى انگليسى به آب هاى اروندرود براى جلوگيرى از تكرار تجاوز انگليسى ها كافى است تا اين اشتباه تكرار نشود.‌ وى افزود: نيروهاى نظامى جمهورى اسلامى ايران اعم از سپاه، ارتش و ديگر نيروها از گذشته تاكنون تمام توان خود را در حراست از آب و خاك جمهورى اسلامى ايران به نمايش گذاشته اند و مسلما اجازه هيچ‌گونه دست اندازى به نيروهاى بيگانه نخواهند داد.‌

عملكرد ضعيف وزارت خارجه

داريوش قنبرى درباره پيشروى تانك هاى انگليسى به مرز شلمچه گفت: در اين باره بايد از مسؤولان مربوطه در مجلس توضيح بخواهيم كه نيروهاى انگليسى با چه انگيزه اى به مناطق مرزى ايران پيشروى و اقدام به اجراى مانور در مرزهاى ايران كردند. ‌ نماينده ايلام در گفت‌وگو با برنا، ادامه داد: بايد مشخص شود كه ان

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.977 seconds.